Welkom! Mogen we cookies gebruiken?

We gebruiken cookies om de website goed te laten werken en om te begrijpen hoe je onze site gebruikt. Zo kunnen we de website blijven verbeteren.

Meer informatie

Cookievoorkeuren

Functionele cookies Verplicht

Nodig voor het goed functioneren van de website, zoals het onthouden van je inloggegevens en voorkeuren.

Analytische cookies

Helpen ons te begrijpen hoe bezoekers de website gebruiken, zodat we deze kunnen verbeteren. We gebruiken hiervoor Google Analytics.

Media cookies

Maken het mogelijk om video's en andere media van externe diensten zoals YouTube te bekijken.

Ten noorden van Klazienaveen loopt het Koning Willem-Alexander Kanaal. Daaromheen ligt een prachtig stuk natuur waar het goed wandelen en fietsen is.
Je kunt de auto kwijt bij de sporthal van Klazienaveen.
De eerste kilometer Klazienaveen uit, loop je nog op een verkeersweg, maar wel op een vrijliggend fietspad. Bij het kanaal aangekomen treedt de rust in en loop je vervolgens over mooie, onverharde paden.
Wij hoorden veel vogels en zagen veel vlinders en libelles.
Je passeert ook een mooie sluis waar het druk kan zijn met recreatiescheepvaart. Leuk om daarnaar te kijken vanaf een van de vele aanwezige bankjes.
Door een donker bos, waar we nog 2 eekhoorns zagen, loop je weer terug naar de bewoonde wereld. Na de passage onder de A37 sta je vlot weer bij je auto.
Een mooie wanding, zonder meer!
Een prachtige etappe van het Groot-Frieslandpad door mooie stukken natuur, langs plassen en kanalen. De plaatsen Akkrum en Aldeboarn zijn, hoewel niet groot, interessant om doorheen te lopen. Wij hebben genoten vandaag!
Bij het NS-station Emmen-Zuid kun je je auto goed kwijt.
Voordat je in het bos komt loop je eerst een stuk door de jongste wijk van Emmen: de Delftlanden.
Lange rechte paden door het bos, duidelijk aangelegd. Kleine stukjes Drenthepad kom je hier tegen.
Grappig is de ontmoeting met de "Dikste Steen van Drenthe", gemarkeerd met een bordje.
Als je ca. 1 kilometer voor het eind van de wandeling het bos weer verlaat, passeer je de Stadsboerderij "t Nije Hoff". Geopend van woensdag t/m zondag van 10.00 - 17.00 uur. Daar kun je genieten van een drankje of er wat eten.
Een driesterrenwandeling, dat klopt helemaal. Geen topwandeling, maar aardig om te lopen.
Als je meer wilt dan de activiteiten op het park, wandel dan eens in de omgeving. Daarom heb ik deze wandeling op Wandelweb geplaatst.
Tegenover de hoofdingang volgen een paar kilometer over mooie paden, met leuke informatieborden over vogels.
Vandaag helaas een regenachtige dag, maar met paraplu goed te doen. Geen weer om veel foto's te maken helaas. Misschien kunnen andere wandelaars deze later nog toevoegen.
Het eerste deel door Zuidbarge en het laatste stuk langs het Oranjekanaal zijn prachtig. De kilometer langs de Rondweg is minder fraai. Je hebt alleen last van het geluid van het verkeer, maar je loopt gelukkig over een hoger gelegen, vrijliggend fietspad.
Na het oversteken van de Rondweg wordt het weer een aangename en rustige wandeling.
Je passeert ook nog het winkelcentrum van de Rietlanden.
De wandeling begint en eindigt bij Gasterij Zuidbarge. Over het algemeen kun je daar goed parkeren, ook links van het restaurant op de onverharde weg langs het kanaal.
Een prachtige wandeling over het eiland La Graciosa, ten noorden van Lanzarote.
Ca. 70% redelijk vlak over paden, maar ook een stuk van ca. 1 km klauteren over rotsachtig terrein. Stokken aanbevolen!
De uitzichten zijn soms adembenemend en ook de golfslag is indrukwekkend om te zien.
La Graciosa is goed bereikbaar met een boot vanaf Órzola, die er ongeveer 25 minuten over doet.
Leuke, korte wandeling. Voorbij centrum Emmen even een lastig stukje, de Westenesscherstraat, waar ook auto's je passeren. Daarna wordt het snel prettiger en rustiger wandelen.