Van Klazienaveen naar het Koning Willem-Alexanderkanaal
Beschrijving
Ten noorden van Klazienaveen loopt het Koning Willem-Alexander Kanaal. Daaromheen ligt een prachtig stuk natuur waar het goed wandelen en fietsen is. Je kunt de auto kwijt bij de sporthal van Klazienaveen. De eerste kilometer Klazienaveen uit, loop je nog op een verkeersweg, maar wel op een vrijliggend fietspad. Bij het kanaal aangekomen treedt de rust in en loop je vervolgens over mooie, onverharde paden. Wij hoorden veel vogels en zagen veel vlinders en libelles. Je passeert ook een mooie sluis waar het druk kan zijn met recreatiescheepvaart. Leuk om daarnaar te kijken vanaf een van de vele aanwezige bankjes. Door een donker bos, waar we nog 2 eekhoorns zagen, loop je weer terug naar de bewoonde wereld. Na de passage onder de A37 sta je vlot weer bij je auto. Een mooie wanding, zonder meer!
Opmerkingen